Skriveterapi er et veldokumenteret redskab til psykisk og fysisk sundhed
Læs bogen og lær at bruge en dagbog som skriveterapi
Psykoterapi er endnu mere effektivt, når du kombinerer det med skriveterapi
Tidligere
Næste

Skriv dig glad og sund

Skriveterapi er et enkelt redskab, der går ud på at skrive om sine tanker og følelser ved hjælp af særlige skriveteknikker og skriveøvelser.

Alle kan have glæde af at skrive, og det kræver ingen særlige forudsætninger.

Skriveterapi er et redskab for livet!

Undersøgelser viser, at skriveterapi kan:

  • begrænse tankemylder
  • regulere følelser
  • styrke immunforsvaret
  • øge evnen til at løse problemer
  • styrke selvværd og selvomsorg
  • skabe større overskud og glæde i hverdagen
  • hjælpe ved kriser og sorg
  • forebygge og behandle stress, angst og depression
skriveterapi

ANNETTE AGGERBECK

Jeg er psykoterapeut MPF, specialist i skriveterapi, journalist DJ og cand.jur. Jeg har skrevet dagbog i mange år og haft stor glæde af det, især da min mor kom alvorligt til skade i en tsunami, og da jeg mange år senere blev skilt. Derfor udviklede jeg metoden Skriveterapi efter grundig research i forskning om det at skrive om sine følelser. 

Min research viste, at det både styrker det psykiske helbred og immunforsvaret at skrive. I 2014 udkom min bog ”Skriveterapi– din guide til personlig vækst”, og i 2021 bogen ”Skriveterapi for pårørende”. I bøgerne kan du finde masser af skriveøvelser, der kan hjælpe dig til at få det bedste ud af dit liv. Jeg har holdt mange foredrag, kurser og kørt dagbogsgrupper for at udbrede kendskabet til det geniale redskab, som skriveterapi er. 

Som psykoterapeut kan jeg tilbyde, at du efter eget valg kan kombinere psykoterapi med skriveøvelser, som jeg skræddersyer til dig. Effekten af psykoterapi er nemlig endnu bedre, når skriveterapi kombineres med samtaleterapi.

FORSKNING

LÆS MERE

Skrive coaching

LÆS MERE

Foredrag

LÆS MERE

Ny bog om skriveterapi

Denne bog er for dig, der er pårørende og har brug for redskaber i en svær tid. Skriveterapi kan være en fantastisk støtte, fordi du ved at skrive om dine tanker og følelser får mere overskud og glæde. Du bliver mere robust i din omsorgsrolle. Det kommer ikke kun dig til gavn, men smitter også positivt af på den, du yder omsorg.

Skriveterapi for pårørende giver dig masser af skriveøvelser og konkrete forslag til, hvordan du kan håndtere dine bekymringer, bearbejde ubehagelige oplevelser, vække din glæde og taknemmelighed og meget mere.

Dansk Psykologforenings anmeldelse af Skriveterapi for pårørende

Bøger om skriveterapi

Udtalelser